Self Service Terminal bei Deichmann

Deichmann

Proof of Concept

Base case

Customers decide anew every day how and where to get information; Deichmann wants to be present at all possible touchpoints.

Solution & Implementation

25 Deichmann Stores werden in einem Proof of Concept mit Digital Signage, Self Service Terminals und dem InStore Assistant ausgestattet. Der DS Content besteht u.a. aus Hinweisen zu Rückgabemöglichkeiten sowie Produktvideos und -informationen. Mit dem InStore Assistant können die Mitarbeiter/innen Artikel scannen und bekommen Auskunft über verfügbare Größen und Farben in ihrer Filiale, im Onlineshop und in anderen Filialen. Durch die 32″ Self Service Terminals können Kunden Artikel direkt bestellen und sie in den Laden oder nach Hause liefern lassen.

Result

With the integrated omnichannel processes, Deichmann makes it as easy as possible for its customers and offers them the choice between closer advice (InStore Assistant) or independent browsing (Self Service Terminals).

Featured products

Projektübersicht

Deichmann setzt in diesem Proof of Concept auf folgende Leistungen und Produkte der Bütema AG:

InStore Assistant

  • Content-Management mit soviaRetail
  • Schnelle und zentrale Steuerung der Inhalte
  • Multimedialer Content für mehr Werbewirkung
  • Digitale Werbedisplays für Produktpräsentationen
  • Digitale Schaufenster für mehr Aufmerksamkeit bei Laufkunden
  • Interaktives Informationsmanagement für die Besucher

Self Service Terminals

  • Digitale Selbstbedienungsterminals am POS
  • Übergabe der Bestellungen an das lokale Kassensystem

InStore Assistant

  • Unterstützung der Verkaufsmitarbeitern bei Verkaufsgesprächen
  • Up and Crossselling von Artikel
  • Omnichannel Prozesse

Smart Data

  • Zusammenführung und Synchronisation von Daten aus verschiedenen Systemen
  • Bereitstellung des aktuellen Warenbestandes
  • Generieren aussagekräftiger KPIs
  • Analysieren, aufbereiten und auswerten von KPIs

Design & Development

  • Schnittstelle zum Warenwirtschaftssystem und Onlineshop
  • Implementierung der Softwaretechnologien an interne Prozesse
  • Datenschnittstelle zu verwendeten digitalen Endgeräte und Apps
InStore Assistant bei Deichmann

Customer

DEICHMANN SE, headquartered in Essen (Germany), was founded in 1913 and is wholly owned by the founding family. The group of companies is the market leader in European shoe retail and is active in 30 countries around the world. It employs around 43,000 people and operates over 4,200 branches and 40 online shops. Branches are managed under the name DEICHMANN in Germany, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Denmark, Dubai (with a franchise partner), Estonia, France, Great Britain, Italy, Croatia, Latvia, Lithuania, Austria, Poland, Portugal, Romania, Russia, Sweden, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Czech Republic, Turkey and Hungary. The group is also represented in Switzerland (Dosenbach/Ochsner Shoes/Ochsner Sport), in the Netherlands and Belgium (vanHaren) and in the USA (Rack Room Shoes/Off Broadway). The company is represented by MyShoes SE in Germany, Austria and Switzerland as well as in Poland. The company also includes the SNIPES group with branches in Germany, Austria, Switzerland, France, the Netherlands, Belgium, Spain, Portugal and Italy. In addition, DEICHMANN is offering a selection of its product range in China with a partner via the T-Mall Global online platform.

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