EuroCIS 2022 – HearDis! X Bütema

DIGITAL SIGNAGE X AUDIO. BÜTEMA X HEARDIS!

Cultural relevance is the buzzword in brand strategy today. Music as a medium is a strategic tool that can build bridges - to all target groups. Every brand has the potential to be acoustically unique and to fuel an emotional connection with people through music. With a holistic sound ID and the targeted use of sound and music, we increase the brand experience at different touchpoints. In retail, music can control customer behavior as it complements the multi-sensory experience in the room. Music is an essential part of how we experience the world and thus achieves a lasting effect.

So what would be more obvious for us as digital signage pros than to add audio to our portfolio? However, our considerations go far beyond pure passive background music. Together with our partner HearDis, we show what can be implemented today, especially in connection with a sophisticated AI for music, sound and voice! in 3 short outlines - all can be heard and experienced live at the Bütema AG booth.

MAKING BRANDS AUDIBLE

Let's be honest: we all have a soundtrack, right? The ultimate master playlist, which musically reflects our current state of mind. Does this also work for brands? - Of course it works! And all thanks to an AI. This allows music to be controlled in such a way that it adapts to the environment, depending on the ambience, time of day and target group, etc. This complements the customer experience and creates the perfect, emotional experience for store visitors. Only the right music creates the desired emotional atmosphere, increases the length of stay and thus has a positive influence on customer behaviour. The customer enjoys shopping. The AI software from HearDis! analyses the DNA of each individual song and checks whether this song fits into the desired store atmosphere. Attributes are for instance: emotional state of the song, time reference (i.e. which era), genre, timbre, musical expression, mood, intensity, danceability, and much more.

MAKING MUSIC VISIBLE

Ein weiteres Beispiel, das sicherlich jeder von uns schon einmal erlebt hat: man bummelt durch den Shop und plötzlich läuft da ein Song. Alles stimmt: Genre, Sänger, Text. Das Lied zieht einen dermaßen in den Bann, dass man Interpret und Titel unbedingt jetzt wissen muss. Wäre es nicht fantastisch, wenn dafür ein Blick über die Schulter genügt? Wir können Informationen wie Interpret, Titel und Albumcover via unserer Digital Signage Software auf unseren Bildschirmen darstellen. Das Layout und welche Informationen angezeigt werden sollen ist dabei individuell anpassbar.

LETTING TEXTS SPEAK

Nichts nervt mehr, als wenn a) ein guter Song durch b) völlig unverständliche Lautsprecherdurchsagen unterbrochen wird. Zwar ist es löblich, dass die Verkäuferin oder der Verkäufer auf die aktuellen Sonderangebote hinweisen möchte, jedoch hilft das niemandem, wenn man sie oder ihn weder versteht, noch das Produkt eventuell gar nicht mehr in der Filiale verfügbar ist. Wäre es da nicht hilfreich, wenn auch hier eine KI unterstützend eingreift? Nicht nur kann die Software von HearDis! geschriebenen Text in natürliche Sprache umwandeln – sie erkennt auch noch automatisch, ob das Produkt, das beworben werden soll, überhaupt noch in der Filiale verfügbar ist und platziert dann die Information gekonnt zwischen zwei Songs. Verknüpft man die KI nun zum Beispiel noch mit Wetterdaten, ergibt sich folgender kleiner Beispiel-Case: Sie befinden sich in einem Gartenmarkt im Großraum Stuttgart. Es ist Sommer, seit Tagen heiß, kein Wölkchen am Himmel. Plötzlich weißt Sie eine freundliche Frauenstimme auf folgendes hin: „Für Stuttgart ist weiterhin kein Niederschlag gemeldet. Vergessen Sie nicht Ihre Blumen zu gießen. Dafür haben wir verschiedene Gartenschläuche gerade im Angebot. Sie finden diese vor den Kassen“.

Alle Features live erleben?

EuroCIS | 31.5 – 02.06.2022 | Messe Düsseldorf
Halle 9 | Stand A 25

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